Siliște
Reading Time: 3 minutes

Adeseori se întâmplă să trecem în viteză pe lângă restul lumii pentru a ajunge la o destinație anume, fără să acordăm călătoriei atenția cuvenită. Cine ar crede că un deal banal de la marginea drumului poate oferi o panoramă uimitoare?

Acum doi ani, de Paști, am urcat pentru prima oară un astfel de deal. Eram în vizită cu ocazia sărbătorilor pascale la niște prieteni de familie care aveau o căsuță la țară. Stabilisem să mergem împreună până aproape de vârful colinei împădurite ce se ridica în spatele locuinței lor, în apropiere de Siliște, Județul Neamț.

Eram extrem de încântată, deoarece de când eram mică îmi dorisem să mă cațăr pe un astfel de podiș. Știu că poate părea absurd, dar în ochii mei de copil crescut la oraș, dealurile de la marginea drumului păreau misterioase și inaccesibile. Știam ce se află în vârful Toacăi și între Cheile Bicazului, dar nu știam ce se poate afla pe culmea acestor forme de relief văzute doar în trecere, de la distanță.

„Urcușul”, mi-am zis eu, „are să fie ușor. Din vârf, probabil nu e nimic interesant de văzut. Animalele sălbatice, cu siguranță nu stau atât de aproape de localitate. Totuși, vreau să pot spune că m-am cățărat până pe culme și că știu ce se află acolo.”

Steagul Moldovei vs steagul Ținutului Secuiesc! Află mai multe aici!

M-am înșelat amarnic în privința dificultății de escaladare! A trebuit să urcăm până să ajungem în pădure o pantă atât de abruptă, încât era să ne ducem la vale de câteva ori. Când am ajuns la liziera pădurii, a trebuit să luăm o pauză, fiind epuizați. Parcursesem doar jumătate din drum și deja se făcuse amiază.

Și în privința animalelor m-am înșelat. Înainte să intrăm în desișul copacilor, am zărit la marginea codrului două căprioare, care s-au speriat la vederea noastră și au fugit imediat înapoi în pădure. Am descoperit chiar și urme de mistreți pe lângă bălți! Iar pe dealuri am apucat să întrezărim câțiva iepuri de câmp și o potârniche când își lua zborul dintre tufișuri.

Cea mai mare surpriză dintre toate, a fost ce am găsit în vârf! După un urcuș lung de câteva ore bune, am fost întâmpinați de o panoramă minunată. Sub noi se desfășura tot satul până în depărtare, cu toate casele și ogoarele sale. Dacă te uitai cu atenție spre V, puteai chiar să deslușești silueta albăstrită de distanță a Muntelui Ceahlău.

Nu mai văzusem de mult o priveliște atât de impresionantă. Cine ar fi spus că lucruri atât de frumoase pot fi găsite în locuri simple precum Siliște?

Nu mi-a venit să cred ce ratasem mergând cu mașina atâția ani!

Această experiență m-a ajutat să înțeleg cât de extraordinară poate fi lumea dacă ai curajul să o cercetezi pe propriile picioare, pas cu pas și nu în graba impusă de societate.

Pe cei care citesc acest articol, îi încurajez să își facă timp să spargă rutina și să exploreze și ei dealurile plicticoase de la marginea drumului! Lucruri uimitoare pot fi descoperite în propria grădină.